Minieclere

A fost ziua baietelului meu su am vrut sa fac prajituri de casa. Iata cum am facut:
Aluatul oparit de eclere:
- un pahar de ulei,
- doua pahare de apa,
- doua pahare de faina,
- 10 oua si un pic de sare.
Se pune apa cu uleiul si cu sarea la foc iar cand clocotesc se adauga toata faina si se mesteca bine cu telul ca sa nu se faca cocoloase, apoi se inglobeaza cate un ou batandu-se bine, pentru ca atunci cand aluatul este fierbinte ouale se coaguleaza foarte repede. Trebuie sa iasa o compozitie de consistenta unei creme mai dense. Intre timp se incalzeste cuptorul la 220 grade si se toarna in forme de minieclere in tava tapeteta cu hartie pergament, sau unsa cu ulei si tapetata cu faina. Se coace la temperetura mare timpp de 20 min, pana devin aurii si isi dubleaza volumul. Aceste eclere se umplu cu crema fiarta de vanilie (sau de ciocolata.
Crema de vanilie pentru eclere:
- se pun la fiert 4 galbenusuri frecate cu 200 gr zahar si cu 750 ml de lapte,
- cand incepe sa fiarba crema (dar amestecandu-se continuu sa nu se prinda de vas si sa se afume) se pune 250 ml lapte in care s-a dizolvat 200 gr faina si se mai tine pe foc inca aprox 15 min,
- se adauga esenta de vanilie si 4 albusuri batute cu 100 gr zahar, acestea din urma se bat bine ca pe o bezea si se pun cand crema este aproape rece.
Eclerele se taie in jumatati si se umplu cu aceasta crema iar apoi se glaseaza in ciocolata, eu am turnat gratar de cioocolata. Pt glazura trebuie 300 gr ciocolata bruta amaruie sau cu lapte si 5-6 linguri de ulei topite pe baie de aburi. Pofta buna!

4 comentarii:

  1. la multi ani fiului tau!ii doresc sa creasca mare si sanatos si tie sa te bucuri de le.o primavara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata eclerele...Macar virtual, fur si eu citeva... Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarah, iti multumesc mult pentru urari. Primeste din partea mea cele mai calde ganduri. Mirela

    RăspundețiȘtergere
  4. Daniela, te invit cu drag la cateva eclere...
    Te salut cu drag! Mirela

    RăspundețiȘtergere

lacucinaromena